fredag 12 januari 2018

Vardagens små förtretligheter.

Stämpelklockan jag använder på jobbet är (förhoppningsvis tillfälligt) ur funktion. En del av dom yngre kollegorna struntar helt enkelt i att stämpla. Jag är av den gamla stammen, så jag letar snällt upp en annan klocka, fast det stundtals betyder att jag får gå en omväg. Dom som går in i fabriken från ett annat håll än jag hade ett betydligt värre problem igår. Det gick tydligen inte att komma in den vägen, så dom hade fått ta en rejäl extra sväng för att komma in. I morse hade jag ett liknande problem när jag skulle cykla till Kvantum. Järnvägsgatan är avstängd för genomfartstrafik i flera månader. Det hade jag glömt (eller möjligen förträngt), och jag minns inte vad det är för grävarbeten dom håller på med. Jag fick cykla in ett kvarter åt höger. Framme vid ett nybygge hade dom placerat en kran tvärs över cykelbanan, så jag fick ta mig ut till Järnvägsgatan igen. Hem tog jag en annan väg, som inte var blockerad. Hissen i mitt trapphus var också ur funktion. Jag hade en förhoppning om att den stod på någon våning utan att dörren var riktigt stängd, men den hade fastnat mellan två våningsplan. Man får väl vara glad att man inte var i den när det hände. Jag var inte lika glad över att bli tvungen att bära ett paket, en stor förpackning toalettpapper och två tunga cykelväskor tre trappor upp. Dom två första åren jag bodde här fanns det ingen hiss, men nu är man rejält bortskämd med det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar