tisdag 16 januari 2018

Vinter.

I natt kom snön tillbaka. Jag var förvarnad, men promenerade ändå till jobbet i lågskor igår kväll. När jag kommer hem till min varma dusch är det ju inte hela världen om jag är blöt och kall. Det visade sig att fötterna var det minsta problemet. Det var nämligen inga stilla dalande flingor som kom, när jag skulle hem. Snarare snöade det småspik på tvären, och jag hade motvind. Jag hade behövt en sån där luva på jackan som går att dra ihop. Den jag har nu fick jag hålla i med båda händerna för bästa möjliga skydd. Ändå såg jag ingenting. För det hade man behövt skidglasögon, och det äger jag inga. Det gick helt enkelt inte att ha ögonen öppna, när det kändes som nålstick hela tiden. Hem kom jag i alla fall, utan att vare sig halka omkull i snön eller bli påkörd av någon bil. Nu återstår problemet med vad jag ska ta på fötterna när jag går till jobbet ikväll. Dom gator som har skottats under dagen är rena och fina, men dom jag ska gå ser jag inte från mina fönster. Där kan det mycket väl vara flera centimeter slask som gäller. Då hjälper å andra sidan bara gummistövlar, och dom får i vanlig ordning vara. Jag har torra strumpor i reserv i skåpet på jobbet, så jag kan byta om jag skulle vara blöt om fötterna när jag kommer dit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar