måndag 1 januari 2018

Nyårsfirande.

Min bror och hans fru har firat in flera nya år tillsammans med mig. I år var deras son och hans sambo också här. Jag fick en stor blomsterbukett och en hel burk med hemgjort godis av den äldre generationen. Många goda varianter har min svägerska bjudit mig på genom åren, men den här var helt i särklass. Ljuvligt gott var det. Själv är jag för lat för att koka sånt, men jag hoppas att hon gör dom fler gånger. Vi började firandet med en promenad ner till Linnéasjön och fastighetsbyråns nyårsfyrverkeri. Vi kom dit i exakt rätt tid, så vi slapp stå och vänta på att det skulle börja. Det regnade, men jag hade boat in mig i min varma vinterjacka med luva, och njöt i fulla drag av skådespelet. Jag fattar inte själv hur jag kan tycka att det vackraste som finns är när folk bränner upp pengar. Resten av kvällen åt och drack vi oss igenom, och spelade en omgång frågespel. Bror och svägerska åkte hem efter midnatt, men ungdomarna var kvar ett par timmar till, och testade ett nytt spel. När jag inte kunde sova i morse var jag uppe ett par timmar och tvättade duken, körde en maskin disk och diskade ett antal skålar och byttor för hand. Min diskmaskin är hyfsat stor så länge jag är ensam. Då tar den flera dagar att fylla. Till en trerätters för fem personer var den däremot lite underdimensionerad, så nu går både den och tvättmaskinen för fullt igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar