tisdag 2 januari 2018

Festminnen.

Som på bilden såg min whiteboardtavla på kylskåpet ut efter nyårsfirandet. Det verkar ha börjat med att någon ville understryka vikten av att det kom hem mera gin. Efter det har hela familjen varit där och kladdat. Jag borde kanske ge dom varsin liknande tavla i present vid tillfälle, om dom nu tycker att det är så kul att skriva där. Den person som strök under gin, kan jag glädja med att jag har köpt en flaska Gordons idag. Jag har fått nytt batteri i jobbklockan också. Att lämna in cykeln verkar mer besvärligt, så det drar jag på. Det är bara däcket som ser lite skadat ut. Med en massa grus på gator och cykelbanor kan jag nog lugna mig tills jag får punktering på någon av slangarna. Då blir jag tvungen att kolla upp hur det ser ut med cykelreparatörer i Nybro, sedan den jag brukade anlita försvann. Whiteboardtavlan är hur som helst enkel att torka av. Själv gjorde jag ett par missar som är svårare att reparera i efterhand. När fyrverkeriet vid Linnéasjön var slut, rusade jag i vanlig ordning hemåt i ström med alla andra. Om jag istället hade gått med på att tagga ner några minuter, kunde vi ha promenerat hem i lugn och ro, när området var tömt på folk. Så glömde jag i vanlig ordning att fråga om någon ville ha kaffe. Eftersom jag sällan eller aldrig dricker kaffe själv, slog mig inte ens tanken. Det var absolut inte första gången, så jag hoppas att ingen satt och var kaffesugen utan att säga något. Jag hade till och med lämnat kaffemaskinen framme för den sakens skull, fast den tog upp en massa plats på min enda bänk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar