söndag 1 april 2018

Ännu mer (jävla) snö.

Tidigare i veckan varnades det för en ny snökanon på påskdagen, men så sent som igår läste jag att den troligen skulle missa oss. Blåst kan jag leva med, bara jag slipper mera snö nu. När jag steg upp i eftermiddag var det mycket riktigt uppehåll. När jag tittade riktigt noga såg jag några snöflingor i luften, och strax efteråt var det alldeles vitt utanför mitt fönster. Snökanonen och jag måste ha vaknat nästan exakt samtidigt. Det som stör mig mest denna vinter är att det inte började snöa förrän jag hade börjat hoppas på att den skulle förbli grön. Å andra sidan innebär det att det borde kunna vara slut på eländet vilken dag som helst. Hade det börjat i december hade ju vintern kunnat bli hur lång som helst. Nu är väl risken stor att vi hoppar över våren och går direkt på sommar, när det väl slutar snöa. Det har hänt förr. Just idag stör mig ovädret väldigt lite, eftersom jag inte tänker gå utanför dörren. Det finns dom som har det värre. Den allsvenska premiären i fotboll pågår till exempel för fullt. På Barometern.se rapporterar man direkt från den. Jag tycker det skulle vara läskigt, om man inte hann se vem som gjorde vad, men nu förstod jag att det inte är så noga. Precis när jag kom dit skrev killen som refererade: ”Farligt direkt i KFF-boxen. Bollen rensas undan i sista stund av en rödvit spelare. Hann inte se vem...”


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar