söndag 15 april 2018

"Let's dance".

Varje säsong som visas av ”Let’s dance” blir jag lika fascinerad av dom som anser att det är en seriös danstävling och inget annat. Dom tycker det är uppåt väggarna att folk röstar på person och inte på hur bra vederbörande dansar. Jag misstänker starkt att jag inte är den enda som tittar på programmet mest för kändisarnas skull. Om jag fattade David Hellenius rätt finns det till och med dom som enbart kollar på röstningsprogrammet och intervjuerna han gör där. Det måste förstås svida när man blir utröstad. Programledarna brukar i och för sig skylla på att folk glömmer att rösta på dom som dom tror sitter säkert. Jag ser det enbart som ett bevis för att man är minst populär av deltagarna bland svenska folket. Tilde de Paula Eby låter varje vecka som om det vore hennes personliga favorit som fick lämna tävlingen. Jag undrar varje gång vem hon skulle föredra att skicka hem. Claes Malmberg konstaterade fakta för henne i helgen. Det är en tävling, och någon måste åka ut. Någon danstävling med proffsdansare har jag aldrig tittat på i hela mitt liv. Jag är till och med hyfsat ointresserad av dom för mig helt okända deltagarna som håller till på Youtube till vardags. Men så länge dom ”riktiga” kändisarna är i majoritet tittar jag. ”Så ska det låta” har jag bara sett en enda säsong av av exakt samma anledning. Eller tvärtom då. Varje år har dom några kända deltagare, medan minst hälften är artister jag snudd på inte ens har hört talas om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar