måndag 9 april 2018

Öppettider.

Jag fick meddelande om ett paket som låg på posten och väntade, och blev lite förvånad när jag läste öppettiderna. Dom öppnade nämligen vid sju om morgnarna precis som Kvantum. Problemet när jag har haft ärende till båda ställena har alltid varit att Willys, där posten är inrymd, inte öppnar förrän vid åtta. När sjutton ändrade dom öppettider, och hur har jag kunnat missa det? Jag kollade upp det på nätet för säkerhets skull, och där såg det ut som den mest självklara saken i världen att Willys i Nybro öppnar vid sju. När mina paket kommer till Kvantum, som alltid har öppnat vid den tiden, brukar öppningstiden på avin vara klockan nio. Det får mig att undra om paketservicen egentligen inte öppnar förrän då. Hittills är det i alla fall ingen som har vägrat lämna ut mina paket, fast jag oftast är där tidigare på morgonen. Jag har extremt dålig koll på öppettider i Nybro över huvud taget numera, eftersom jag i ren protest vägrar handla mer än absolut nödvändigt här så länge biltrafik tillåts på Storgatan. När jag flyttade hit var det i alla fall så illa så butikerna öppnade någon gång mellan nio och elva. Olika för alla. Sedan stängde vissa för lunch vid tolv, så det var bara någon timme man visste att alla hade öppet. På den tiden stängde för övrigt Kvantum vid tre på lördagseftermiddagen, och öppnade inte igen förrän måndag morgon. Dom har betydligt bättre öppettider numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar