lördag 14 april 2018

Fjortonde april.

1973 såg jag ut som på kortet nedan. Den fjortonde april hade påsklovet just börjat, och vi skulle sjunga i bygdegården på kvällen. Själv missade jag det evenemanget, eftersom jag var förkyld och hade feber. Två år senare var det uppenbarligen inte påsklov vid den här tiden. Då skriver jag nämligen i dagboken att vår klassföreståndare var sjuk och att jag plåtade en massa i fritt valt arbete, där jag hade foto. På kvällen ändrade jag långbyxor och såg ungdomsprogrammet ”Knuff” på tv. Det fanns visst bara under fem år i början av sjuttiotalet. 1976 såg jag en pjäs istället. Då hade jag sovit halva dagen och sedan läst, diskat och varit ute och gått. Det var en onsdag, så man får väl tro att jag hade påsklov. Att jag inte jobbade den fjortonde april 1981 berodde på att jag var permitterad från mitt dåvarande jobb. Då bodde jag i Kalmar, men var i föräldrahemmet på Öland under dagen och slipade rost på min gamla bil. På kvällen var jag och en kompis på hotell Witt i Kalmar. Jag var berusad, och hade ganska kul. 1983 var jag sjuk igen, men då var det magsjuka och feber. Jag var hemma från jobbet och sov hela dagen. På kvällen kollade jag tv ett par timmar, och fortsatte sedan sova. Sex olika telefonsamtal verkar jag också ha hunnit med. För trettiofyra år sedan var jag i bowlinghallen i Kalmar, där jag bodde då, och såg Slam spela mot Kalmar AIK. Den enda bowlingklubb jag minns från Kalmar är Cahoot, men någon mer finns det tydligen. BK Slam kom från Oskarshamn. Där spelade ett av mina ex, som jag fick en pratstund med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar