måndag 2 april 2018

Cyklar.

För ett år sedan såldes cykelbutiken, där jag både lagade min cykel om den gick sönder, och köpte ny om den blev stulen. Dom som köpte hade inte rent mjöl i påsen, så strax efteråt tömde kronofogden butiken. Nu har den äntligen öppnat igen med nya ägare, men jag kommer av personliga skäl inte att gå dit mer. Under mellantiden har en cykelreparatör hunnit starta upp verksamhet i centrum. Så hörde jag talas om att Maskinaffären utför cykelreparationer. Dit har jag egentligen närmare, så nu har jag kollat upp så det bara är att dra dit cykeln, om jag skulle få punktering. Nya cyklar sålde dom också i nödfall. Det känns lite meningslöst att köpa en ny i Nybro, där så många inte kan skilja på ditt och mitt. En begagnad vågar jag heller inte köpa, för det är i dom annonserna folk brukar hitta sina stulna cyklar. När jag cyklade förbi den andra cykelreparatören såg jag att han också hade cyklar i skyltfönstret. Bland annat den snyggaste Monark jag hade sett i hela mitt liv. Den var verkligen något att drömma om, även om jag lär satsa på billigast möjliga nästa gång också, med tanke på stöldrisken. Den jag har nu hade jag sån tur så det var rea på den precis när jag blev av med min förra cykel. Jag kan tycka att det verkar extra korkat att sno en cykel som sticker ut och är lätt att känna igen, men många av dom lämnar säkert landet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar