fredag 6 april 2018

Fredag.

När jag hade semester för ett par veckor sedan hade jag bokat tid för massage på torsdagseftermiddagen. Ett par timmar innan det var dags fick jag ett mess från min massageterapeut. Då hade hon blivit sjuk, och tvungen att åka hem, så jag var avbokad. Förra veckan var det påsk och helg redan på torsdagen för mig. Då hade jag bokat in besök både hos frissan och doktorn på torsdagsförmiddagen, så massagen fick vänta till den här helgen. Jag hann bara hem från jobbet i morse innan messet kom. Under natten hade resten av familjen blivit magsjuka, så nu blev hon tvungen att stanna hemma idag också. Massagen hade jag förstås behövt, men att slippa ge mig ut igen var alldeles underbart. Våren har visserligen anlänt till slut, men i morse var det bara några få plusgrader och blåste isvindar. Jag avskyr verkligen blåst. Det lärde jag mig troligen redan som barn, eftersom min far var yrkesfiskare. Att ge sig ut på sjön om det blåser är ju ingen höjdare. När jag flyttade till Nybro sa man till mig att det inte blåser lika mycket inåt landet, men jag tycker inte det gör annat här. Kassarna till återvinningen och packväskorna till cykeln står kvar i hallen. Jag är ledig två morgnar och två kvällar till, så jag ska förhoppningsvis hinna uträtta mina ärenden någon gång under helgen. Den ser dessutom ut att bli hyfsat varm och solig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar