tisdag 17 april 2018

Telefonen.

Min telefon var lite tjurig förra veckan. Spelet jag roar mig med på rasterna ville inte ladda. Åtminstone inte varje gång. Det blir ju ännu svårare att felsöka när det fungerar ibland men inte alltid. Jag har några spel i reserv. På ett av dom fick jag bara upp bakgrunden, men ett annat lyckades jag spela när inte det första fungerade. Min diskmaskin gör något liknande. Plötsligt kan halva disken vara odiskad, men när jag kör den igen blir plötsligt alltihop rent. Inte lätt att veta vad som är fel då. Det är väl bara att vara glad så länge det fungerar till slut. Min nuvarande dator är helt suverän med sånt. Jag hade problem i början med webbsidor som inte fungerade alls, spel som saknade ljud och så vidare, men den verkar laga sig själv. Oklart om det är Windows, webbläsaren eller något annat, men tacksamt är det. Telefonen gav jag till slut upp hoppet om och återställde till fabriksinställningarna. Någon hävdade att batteriet inte håller mer än två år, och att det knappt går att byta. Egentligen borde det alltså vara dags för en ny telefon för mig nu, men jag avvaktar tills jag vet säkert vad jag vill ha. Förmodligen slutar det ändå med ett impulsköp. Det enda problemet efter återställningen var spelet där jag hade nått nivå 1122. Fotona som låg på minneskortet fanns kvar, men apparna försvann, och mitt spel nollades. I efterhand har jag klurat ut hur jag skulle ha gjort för att slippa börja om från noll, men då var det så dags. Efter mer än tusen nivåer hade jag förstås hunnit glömma dom första, men nu passade jag på att byta till ett annat spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar