fredag 27 april 2018

Arbetskläder.

När jag hittade dom perfekta linnena att använda på jobbet på nätet, hade jag faktiskt vett att anteckna både var dom fanns och vilken storlek jag hade köpt. Det händer så pass sällan att allt blir rätt, och kläderna slits ganska hårt i mitt jobb, så det vore bra att kunna få tag i samma igen. Egentligen kunde jag använda linne hela året, för jag har farit illa av värmen även i vinter. Jag har försökt kavla upp dom korta ärmarna på mina tröjor, men ändå kokat. När jag till slut gav upp och började använda linne igen, insåg jag att dom mycket riktigt hade små hål på magen. Det är av någon anledning där dom slits mest. Dom kommer säkert att hålla ett bra tag till, men några nya att ha i reserv vore inte fel. Problemet var bara att min länk till ”Your look for less” inte fungerade längre. Jag kollade runt på deras sida utan att hitta det jag sökte. Jag var tydligen inte så bra på att leta, för några dagar senare kom en katalog från dom med posten. Jag orkar inte ens bläddra igenom sånt längre, men nu hade jag sån tur så linnena jag sökte fanns på omslaget, där jag inte kunde missa dom. Jag misstänkte att det kunde bli urplockat snabbt efter att alla hade fått katalogen, så jag beställde mina linnen direkt. Några timmar senare fick jag på ett avdelningsmöte på jobbet veta att vi inte ska få använda privata kläder längre. Tur i alla fall att halva grejen med dom här linnena var att dom var billiga. Och så fick man en ryggsäck som gåva, när man handlade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar