tisdag 24 april 2018

Ärrad veteran.

Jag har samlat ärren från dom olika avdelningarna på Kährs på min vänstra arm. På insidan av överarmen har jag ett ända från mina första år på slitytan. Då stod vi och lade på klossar som skulle hyvlas manuellt. När det fastnade i hyveln använde man ett bräckjärn som jag tror var av aluminium att bända med. Sedan satte jag det under armen, för att snabbt få händerna fria, så jag kunde plocka upp dom sönderkörda klossar som kom ur hyveln. En gång var det en grad i bräckjärnet som rev mig på armen. Det långa ärret på underarmen gjorde jag på en dåligt avbarkad bräda ute i sågverket. Allting var så stort och tungt där ute, och så mycket lättare att göra sig illa på. Ärret vid armbågen kommer från stomavdelningen. Jag satte ryggen mot ett stort, tungt paket för att få iväg det på rullbanan. Istället halkade jag själv på rullarna. Den banan är motoriserad numera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar