lördag 21 april 2018

TV-tittande.

Dom största fördelarna med att spela in dom tv-program jag vill se på hårddisk, är att jag kan hoppa över all reklam och att jag kan välja repriser som går på udda tider. Om det så bara är två program jag vill se på en hel vecka, så har dom nämligen en tendens att gå samtidigt på två olika kanaler. ”Let’s dance” brukar jag spela in reprisen av mest för att då sänds allt i ett sträck. På fredagskvällen gör man uppehåll för nyheter mellan huvudprogram och röstningsprogram. Nu är inte fyran riktigt att lita på när det gäller repriser. Skulle det vara sport på gång på lördagen faller den här reprisen bort helt och hållet. Så var det idag, och igår kväll sände en annan kanal en film som jag var nyfiken på samtidigt med röstningsprogrammet. Det är inte så långt, så jag gick in och såg det på nätet istället. Jag gjorde likadant i lördags, när reprisen var förskjuten i tid, så jag hade missat den delen i min inspelning. Efteråt har man också ”After dance”, som enbart körs på webben. Gårdagens fascinationsobjekt var Gunde Svan, som trodde han var dödssjuk, eftersom han blev yr av allt snurrande. Det blir jag om jag bara vänder mig om för hastigt. Vi är ju inga ungdomar längre, även om jag har haft det så hela livet. Så hade vi i vanlig ordning Tony Irving, som tyckte att svenska folket var för jäkliga som hade röstat ut Gustaf Hammarsten, som var bland dom bästa deltagarna. Problemet var bara att juryn själva hade gett honom näst sämst poäng igår, så logiken haltade något. Det Tony är ute efter är helt enkelt att han vill bli av med Martina Haag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar