lördag 28 april 2018

Utebliven tidning.

Ett tillfälle när jag verkligen uppskattar att man har Internet i telefonen numera, är när det inte ligger någon morgontidning på dörrmattan, när jag kommer från jobbet. Det är ju så enkelt att gå in och kolla om utbärningen är försenad eller säga till att man inte har fått någon. Betydligt smidigare än förr, när man fick använda telefonen för att ringa in sin felanmälan. Sedan jag skaffade smartphone behöver jag inte ens dra igång datorn på morgonen för att komma åt nätet. Problemet när det hände i veckan var den där återställningen jag hade gjort av min telefon. Mina bokmärken hade försvunnit, men att söka upp rätt sida igen var inte så avancerat. Värre var det med mitt kundnummer. Jag visste bara att det började på en tvåa. Tidigare räckte det för att webbsidan skulle föreslå resten av numret. Icke så nu längre. Allt sånt har jag i datorn, så jag kände att jag nog skulle bli tvungen att dra igång den i alla fall. Men så hittade jag mitt pluskort. Det är typ ett medlemskort laddat med olika förmåner. Jag har aldrig utnyttjat någon av dom, men på kortet stod mitt kundnummer. Tidningen var för övrigt försenad två dagar i rad, men dag två gick det lika enkelt att kolla upp det som innan jag återställde telefonen. Swish  och bank-id låg kvar, och jag hade inte brytt mig om att kolla så att dom fortfarande fungerade. Som tur var föll jag för en tiggeripost på Facebook. Kan man swisha är det ju så enkelt att bidra. Då insåg jag att både den appen och bank-id behövde installeras om. Det hade varit värre att upptäcka det när jag var tvungen att få iväg pengar. Nu tror jag allting fungerar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar