torsdag 19 april 2018

Kommunikationsproblem.

Det kändes lite märkligt när jag fick upp felmeddelandet ” Kan inte kommunicera med skrivaren. Markera alternativet Aktivera stöd för dubbelriktad kommunikation i dialogrutan med egenskaper för skrivaren”, varje gång jag skrev ut någonting. Det fungerade nämligen alldeles ypperligt att skriva ut, fast dom där båda inte kunde kommunicera. Det jag inte kunde visa var bläcknivåerna, och det kan ju vara bra att veta om färgpatronerna är på upphällningen. Problemet med alternativet jag skulle markera var att jag inte hittade det. Till slut fick jag googla på hela felmeddelandet. Då hittade jag en kille som hade haft exakt samma problem. Han fick rådet att installera om skrivaren, men det hade jag redan testat. Däremot gav svaret honom ett tips om var han skulle söka, och så löste det sig för honom. Inte hjälpte det mig, för jag hittade fortfarande inte rätt kommando. Som tur var dök en själsfrände in och kände exakt likadant. Han bad den första killen beskriva exakt hur han hade gjort. Det gjorde han så pedagogiskt att till och med jag lyckades få igång kommunikationen igen. Nu är det som med allting annat sånt så att jag har sparat beskrivningen ifall samma sak skulle hända igen. Nu gäller det bara att jag i så fall hittar var jag har sparat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar