söndag 29 april 2018

Födelsedagsfirande.

Min svägerska, jag själv, brorsdotterns sambo och deras gemensamma dotter fyller alla år i mars. Tanken var att vi skulle ha samlats här för flera veckor sedan och firat alla på en gång, men då var det så mycket snö så det kändes onödigt att ge sig ut på vägarna med den lilla fröken. Dom bor i Jönköping, och hon firade sin allra första födelsedag i år. Igår fick vi till slut ihop det. Till och med jag, som har betydligt fler födelsedagar bakom mig, fick presenter. Ett nytt spel och massor av godis. Bland annat en hel glasburk full. Och så blombuketten på bilden. Har någon sett så ljuvliga färger förut? Smärtgränsen för mitt lilla kök går vid sju personer. Igår var vi åtta, så jag lurade med mig brorsdottern att äta med mig i vardagsrummet. Den lilla familjen lämnade tidigt för barnets skull. Bror, svägerska, brorsonen, hans sambo och jag testade det nya spelet. En omgång Yatzy spelade vi också, innan dom begav sig. Jag sover dåligt när jag försöker vända på dygnet. Jag var visserligen så trött så jag somnade vid datorn, när dom hade gått, så jag fick lägga mig direkt. Men efter tre timmar vaknade jag och var klarvaken. Istället för att ligga och vrida mig och ha allt jobb kvar, steg jag upp och började röja här. Jag ville inte bära upp saker på vinden eller köra igång disk- och tvättmaskin mitt i natten, men allt plockande fick jag undan. Nu är handdisken också avklarad, och diskmaskinen är inne på sin andra runda. Den är lagom till mig, men lite underdimensionerad när vi blir flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar