torsdag 21 juni 2018

Brandvarnaren.

När min brandvarnare fick nytt batteri och blev avtorkad från damm, var det slut med att slå upp badrumsdörren när jag hade duschat för att få luft. Så mycket ånga klarade den nämligen inte av utan att börja tjuta. Istället har jag fått lära mig hur ventilationen ska stå när jag duschar, för att ge bästa möjliga drag. Det gäller bara att jag kommer ihåg det innan jag hoppar i duschen, för det vredet sitter i köket. Jag brukar öppna badrumsdörren fem centimeter eller så medan jag smörjer in mig efter duschen. Dels för att få in lite luft och dels för att höra musiken som spelas i vardagsrummet. När jag hade glömt att ändra fläkten en dag tänkte jag att tio centimeter också borde gå att ha öppet. Fel hade jag, för det blev ett farligt liv på brandvarnaren. Nu vet jag i alla fall att den fungerar. Andra testar den när dom lagar mat, och jag när jag duschar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar