tisdag 26 juni 2018

Semesterinformation.

Jag mätte på kartan att jag åkte/körde bil runt 45 mil under midsommarhelgen. Så långt åker jag knappast under hela resten av året. Min bror körde 140 mil till, för att ta sig hit från Bollnäs och hem igen.
Igår kväll var jag på semesterinformation innan jobbet. Jag misstänker att dom flesta hade hunnit glömma det under helgen, för det var inte många själar där. Det innebar å andra sidan att vi som var där fick ett gäng muffins som inte gick åt med oss till respektive avdelning. Vår fabrikschef har slutat, så han som höll i det här mötet är tillförordnad, medan vi söker efter en ny. Nackdelen med den här unga killen var att han talade så otydligt, att jag knappt hörde ett ord av vad han sa. Jag fick läsa på powerpointpresentationen för att hänga med. Vi får hoppas att den som får tjänsten är en bättre talare. Annars får jag trösta mig med att det bara är två gånger om året jag behöver lyssna på honom. Det hålls information till semestern och till lucia. Den är dessutom frivillig numera, eftersom vi inte har tid/råd att stoppa produktionen. Jag brukar se det som ett tillfälle att få någon extra halvtimme på kompsaldot. Det jag noterade av gårdagens information var att vi har på tok för mycket olyckor. Vi måste ännu en gång ta tag i att pränta in att säkerheten går före kvantiteten. Det kan bli svårt så länge lägre siffror omedelbart leder till övertidsjobb. Jag kollade med kollegan efter mötet, och sammanfattningsvis går det tydligen bra för företaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar