söndag 10 juni 2018

Varmt.

Jag bor under en oinredd vind. Det innebär att värmen stannar kvar inne hos mig långt efter att det har blivit svalare ute. När det har varit så varmt så länge som dom senaste veckorna börjar jag allvarligt att fundera på att köpa en ac. Samtidigt känns det onödigt med tanke på hur kort sommaren brukar vara. Att ha öppet ut är knappast lönt så länge det är ännu varmare ute än inne. Så gillar jag inte dom djur och kryp som kommer in. Hittills har jag åtminstone bara fått in smått. En före detta arbetskamrat hittade fyra duvor i sin lägenhet, när hon hade varit på jobbet och lämnat balkongdörren öppen. Dom tre första jagade hon ut. När hon hittade den fjärde blev hon så sur att hon vred nacken av den. Nu har jag i alla fall börjat öppna vädringsfönstret för att få in lite frisk luft när jag har sovit. Ventilen är öppen hela tiden, men den är så liten. Så insåg jag att om jag sitter här i linne hela tiden, kanske det vore skönt med något tunnare nertill än mina tjocka joggingbyxor. Jag inbillar mig att jag har kvar tunna byxor som jag använde på jobbet förr, men i så fall ligger dom nog på vinden. Istället sökte jag mig neråt i högen av mjukisbyxor, där jag bara brukar använda dom tre översta paren. I botten hittade jag två par riktigt tunna sommarbyxor, som jag aldrig hade sett förr. Oklart vems dom kan vara, men ligger dom i mitt skåp måste det väl vara okej att jag använder dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar