lördag 23 juni 2018

Midsommarfirande.

Vi tog en spontan tripp till Kosta outlet igår förmiddag. Min bror shoppade loss riktigt. När en ung kassörska kommenterade det med att ”det är ovanligt att herrn i huset handlar mest”, fick till och med jag känna mig som en gift kvinna för en gångs skull. Midsommarfirandet i Kåremo bjöd i vanlig ordning på ett dignande bord med sill, potatis, ägg, köttbullar, prinskorv och annat. Till kaffet fick vi jordgubbstårta. Framåt kvällen grillade vi och fikade en gång till. Det var inte samma sommarvärme som i maj, men det regnade i alla fall inte mer än några droppar. Vi satt tappert ute ända fram till det sista kaffet, som vi drack inomhus. Eftersom den alkohol jag uppskattar minst är snaps, fick jag köra hem till Nybro. Det var första gången på flera år som jag körde bil, men vi kom i alla fall hem helskinnade. Det var mer trafik än vanligt en midsommarafton. Just en sån kväll är det väl dessutom mer tveksamt än vanligt om alla bilförare är nyktra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar