onsdag 13 juni 2018

Sällskapsspel.

För några år sedan sålde jag alla gamla sällskapsspel på Tradera. Det enda jag behöll var mitt gamla frågespel. Det var från åttiotalet, så frågorna kändes inte så aktuella. Jag fick ett med nyare frågor i present. Efterhand som vi har börjat spela mer och mer spel har det hänt fler gånger. Själv har jag både skickat efter spel och impulsköpt på stan. Plötsligt såg det ut som på den översta bilden i skåpet där jag förvarar mina spel. På den understa har jag försökt få lite bättre ordning. Det gick inte riktigt som jag hade tänkt, men jag fick ner travarna lite på höjden i alla fall. Höjden är annars det enda hållet det finns gott om plats på. I hallen finns det överskåp över garderoberna. I sovrummet är det fritt från den översta hyllan upp till taket. Det gäller bara att klura ut hur man ska kunna utnyttja det utrymmet. Jag funderade på om jag kunde hitta lite bättre med plats någon annanstans. Inte förrän precis nu insåg jag att jag hade lösningen mitt framför ögonen. Garderoben intill är nämligen mycket bredare. Jag får nog flytta om grejorna mellan dom båda på semestern. Det är då jag ägnar mig åt alla mina sorterings-, organiserings- och städprojekt, som jag inte vill lägga tid på under resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar