tisdag 12 juni 2018

Dammsugaren.

Min dammsugare verkade ha gett upp andan, även om ingen förstod vad felet var. Slangen gick rakt in i dammsugarpåsen, men ändå hamnade det mesta skräpet i filtret utanför. Min bror tittade på den, men rådde mig att köpa en ny. Kvalitet skulle det visst vara, och ingen billig skit. Innan jag ställde undan den gamla nämnde han att jag kunde kolla dammsugarpåsarna. Logiskt sett borde det ju vara något med dom. Jag hade en kvar av dom gamla papperspåsarna, men eftersom jag alltid ligger steget före med att ha saker hemma hade jag också en ny förpackning. Det är oklart om dom är tillverkade i ett helt annat material eller bara någon annan typ av papper. Dom känns i alla fall mer gedigna, så jag satte i en av dom istället. Det är mest på balkongen nu på sommaren jag använder dammsugaren. Jag har en matta där, och det blåser in mängder av skräp på den från skogsdungen utanför. Nu har jag dammsugit den ett par gånger, och den nya påsen verkar fungera bättre. Då får min gamla dammsugare hänga med ett tag till, och jag sparade någon tusenlapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar