torsdag 7 juni 2018

Snarkutredning.

Efter mitt senaste besök hos husläkaren läste jag med förvåning i min journal att han hade skickat en remiss till öron- näs- och halsmottagningen för en snarkutredning. Vi hade visserligen pratat om det, men att han verkligen ordnade med det hade jag missat. Tur att man kan läsa sin journal på nätet numera, så jag var lite förberedd när kallelsen kom idag. Däremot fattade jag inte hur det skulle gå att lösa rent praktiskt. Jag skulle infinna mig på lasarettet vid två på eftermiddagen nästa tisdag. Så skulle jag få med mig utrustning hem för att göra sömnregistreringen här hemma. Prylarna skulle återlämnas onsdag morgon mellan sju och nio. Även om jag hade jobbat på dagarna hade jag behövt ta ledigt ett par dagar för att kunna passa dom tiderna. För mig tillkom dessutom det faktum att jag inte sover på nätterna. Jag var inne en sväng på 1177.se. Där höll jag först inte på att hitta tiden över huvud taget. När det lyckades var det inte alls lika enkelt att leta upp en ny tid, som när jag bokade om besöket hos tandhygienisten senast. Klockan var över fyra, så jag trodde inte det skulle vara lönt att ringa mottagningen, men se det var det. En mycket trevlig kvinna lovade att boka om mig till en tid under min semester, så fort hon fick tider så pass långt fram. Då har jag förhoppningsvis samma dygnsrytm som resten av världen och tid att ta bussen till Kalmar två dagar i rad. Att jag snarkar råder det nog inga tvivel om, men det vore intressant att veta om jag har några längre andningsuppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar