måndag 4 juni 2018

Tvätt på tork.

Jag minns inte exakt när jag plockade ut på balkongen, men det känns som om det var några veckor sedan. Fast torkställningen stod därute har jag fortsatt hänga tvätten i badrummet, utan en tanke på att man hänger den utomhus på sommaren. Det slog mig inte förrän nu i helgen, så två maskiner tvätt har fått torka ute i alla fall. Jag kan knappast skylla på vädret, för maj har varit hur varm och solig som helst. Jag är mest orolig att sommaren kom för tidigt. Att det som så många gånger förr är regnkläder och tjocktröja som gäller vid midsommar. På nätet var det mitt logiska tänkande som spelade mig ett spratt. Min svägerska hade startat en gruppdiskussion på Messenger. När jag inte såg ett inlägg, som hon avslutade med att det var läggdags, förrän en timme senare vågade jag inte svara på det. Man vet ju aldrig vem som har aviseringar på, och blir väckt om man skriver mitt i natten. Hennes dotter och jag skrev ett par saker till. När jag hade svarat henne sista gången kvällen därpå tänkte jag att nu kunde jag skriva till hennes mamma också, för nu borde hon vara vaken. Då som först insåg jag att vi höll till i samma tråd, och att hon hade fått aviseringar även om det vi skrev under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar