måndag 18 juni 2018

Slit och släp.

Jag är den enda på mitt nattskift som inte jobbar mertid en söndag varje månad. Det förekommer så rikligt med övertid, att jag kan få ihop all extra tid jag kan önska mig där. Jag undviker gärna det också, men lägger man övertiden i början av en kortvecka känns det ändå inte lika segt. Som den här veckan då. Vi är lediga på torsdag, men nu jobbade vi över natten som gick istället. Dom som jobbar mertid hade bytt lite, så att dom jobbade två söndagar i rad runt månadsskiftet. Efter det var förhoppningen att dom skulle slippa jobba fler söndagar innan semestern, men det sket sig alltså. Arbetsgivaren hade i alla fall den goda smaken att bjuda på mackor som uppmuntran, och dom var riktigt goda. Vi får lön den tjugonde, så idag kom lönelappen med posten. Jag ser inte så smått utan glasögon, men av någon anledning försöker jag ändå, innan jag tar på mig dom. Nu kände jag inte igen siffrorna alls. Det var inte så konstigt, för i juni betalas semesterersättning och semestertillägg ut. Jag fick en halv gång mer pengar än vanligt. En sån lön varje månad vore inte fel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar