fredag 22 juni 2018

Midsommargäst.

Igår körde min bror ner till Småland från Hälsingland, för att hälsa på över midsommar. Han åkte bil, och det kändes åtminstone snäppet tryggare än dom gånger han har kört motorcykel ner. Mer oskyddat än så kan det väl knappast bli. Jag städade av det värsta när jag kom från jobbet på morgonen. Folk brukar visserligen hävda att dom tar det som man har det, men det finns nog gränser för det, misstänker jag. Jag hann sova några timmar också, innan han dök upp framåt kvällen. Då fick jag både en flaska Country Lane (sött och gott ser det ut) och en ask med fin choklad. En man som har fattat exakt var vägen till mitt hjärta går med andra ord. Vi käkade middag på Mix. Menyn var ungefär densamma som när det hette Juventus, men för mig som älskar deras laxplanka var det helt okej. Ännu bättre blev det när jag fick en Staropramen till. Vi handlade lite på Kvantum, och tog en glassbit och kaffe på maten hemma hos mig. Idag väntar midsommarfirande hos vår gemensamma bror och hans fru. Ännu så länge ser vädret okej, ut så vi håller tummarna för att det fortsätter så. Hoppas alla får en härlig midsommar.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar