torsdag 28 juni 2018

Kreditvärdig.

Jag vet inte om det har med storleken på köpet eller något annat att göra, men någon enstaka gång tar Klarna en kreditupplysning på mig. Den senaste ögnade jag igenom, och insåg att det var upplyftande läsning. Jag har ingen skuldsanering, ingen skuld hos kronofogden och det har aldrig gjorts utmätning hos mig. Jag har varken betalningsanmärkningar eller förvaltarskap och min kreditvärdighet är hög. Jag kanske borde skicka med en kopia på den istället för foto på mig, nästa gång jag svarar på en kontaktannons. Å andra sidan kanske det är en dålig idé, när jag snart hoppas behöva vartenda korvöre för att ha råd att gå i pension. Jag hörde om Aki Paasila på tv att han hade det gott ställt innan han träffade Johanna Möller. Efter att ha varit ihop med henne i några år var han istället skuldsatt, och nu är han död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar