söndag 24 juni 2018

Midsommardagen.

Midsommardagen var det dags för min bror och mig att ge oss ut på vår årliga nostalgitripp. Vi besökte minneslunden i Kalmar där morfar ligger begravd, mormors grav i Mörbylånga och våra föräldrars i Norra Möckleby. Kortet på brorsan är taget på Mörbylånga kyrkogård. Vi körde runt hela södra Öland. Tillbaka i Kalmar var vi på Media Markt och tittade på gamingstolar. Eller jag provsatt då, men det kändes inte så bra att jag köpte någon. Med tanke på hur mycket jag sitter vid datorn, är det ju som när man ska gifta sig. Man vill vara säker på att det är helt rätt. Vi fikade på Rasta, innan vi återvände till Nybro. På kvällen blev det ännu en tur till Kalmar. Då åt vi tillsammans med bror och svägerska på restaurangen Larmgatan 10. I arla morgonstund idag gav sig min bror iväg hemåt. Det blir en heldag med bilkörning för honom. För mig återstår att återerövra mitt hem. Min gäst har visserligen stekt perfekta frukostägg åt mig, men det är nog det enda jag kommer att sakna med att ha en sambo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar