lördag 17 oktober 2020

Boda-Kurre.

Det händer att mannen i mitt liv frågar hur det kommer sig att jag har hört talas om eller känner till olika människor och händelser. Oftast har jag ingen aning. Under nästan sextio år av information från alla håll är det väl oundvikligt att en del har fastnat, fast jag inte vet när eller hur. Boda-Kurre är en sån person. Jag visste att han cyklade på enhjuling, fast jag inte kan minnas att jag har sett honom göra det. Möjligen på någon bild i tidningen då. Tydligen jonglerade han samtidigt. Han har visst bland annat cyklat över Ölandsbron på enhjuling. På kortet nedan står han på en hand på Kalmars nya vattentorn, som är 45 meter högt. Det var för mer än fyrtio år sedan, så han är möjligen inte lika stark längre. Att han egentligen heter Kurt Henriksson hade jag ingen aning om, förrän jag träffade särbon. Dom där båda känner varandra, och sist vi var på Kvantum blev vi konfronterade av hans kompis. Han frågade särbon om jag var hans nya tjej. Jag tog båda epiteten som rena komplimanger. Så ny är jag väl inte efter ett helt år, och någon tjej är man väl knappast, när man snart fyller sextio. Mig frågade han om vi var ihop, och det kunde jag knappast neka till. Att han själv inte träffade någon skyllde han på att han var bondeförbundare. Att just den partitillhörigheten skulle ligga en i fatet hade jag faktiskt aldrig hört tidigare.

2 kommentarer:

  1. Dylika våghalsiga balansnummer som det på bilden, vågar jag mig inte på, och har aldrig gjort! Lite höjdskräck har jag haft hela livet, och idag är jag försiktig när jag kliver upp på en köksstol! Med andra ord; jag är ganska markbunden för säkerhets skull:-) Tycker Sven Christer!!

    SvaraRadera