tisdag 6 oktober 2020

Hyresvärdar.

 Vi fick en nygammal hyresvärd vid månadsskiftet, om jag förstår saken rätt. Tills för några år sedan ägde Kuststaden Fastigheter våra hus. När dom bestämde sig för att via sammanslagning tillsammans med bland annat Samhällsbyggnadsbolaget (SBB) börsnoteras, blev vår nya hyresvärd SBB. Parallellt med detta startades det nya bolaget Kuststaden Projektutveckling AB med samma ägare som tidigare i Kuststaden Fastigheter AB. Det är alltså samma killar som har köpt tillbaka husen igen. Jag kände till och med igen adressen i Oskarshamn, dit man skulle skicka blanketten om autogiro. Av någon märklig anledning drar SBB våra hyror året ut, och debiteras i sin tur av Kuststaden. Dom sistnämnda ville ändå ha in medgivande om autogiro så fort som möjligt, för att det ska flyta på utan avbrott. Särbon och jag bor i samma kvarter, så vi skrev ut och skickade båda våra i ett kuvert. Så aktiverade vi våra personliga sidor på Kuststadens webbplats, eftersom dom ville att man skötte felanmälningar och annat där. Det märktes om inte annat på att dom bara hade telefontid ett par timmar på vardagsmorgnar. Efter att ha fyllt i särbons uppgifter blev jag lite överraskad när jag loggade in på min sida med mobilt bankID. Där fanns redan telefonnummer och annat som jag bör ha skrivit in själv. Mitt kontrakt var dessutom ett par år gammalt. Man får väl tro att jag fixade det där förra gången vi hyrde av dom, fast jag hade hunnit glömma det. I huset på bilden nedan bor för övrigt jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar