lördag 24 oktober 2020

Julklappar.

 När jag var barn bodde jag en kilometer ifrån mina farföräldrar. En gång i dom yngre tonåren kom jag cyklande till farmor en kall dag i början av december. På händerna hade jag ett par tunna fingervantar, så hon bestämde sig raskt för att ge mig min julklapp några veckor i förväg. Ett par härligt varma och sköna tumvantar hade hon köpt till mig. Ja, dom var väl från henne och farfar, antar jag, men kvinnorna har varit dom som oftast har styrt upp sånt i vår släkt. I år kör mannen i mitt liv och jag ett liknande race. Vi har redan gett varandra varsin almanacka för nästa år. Dom jag gör brukar jag definitivt ge bort i julklapp. När det blev tal om någon typ av hushållsredskap, var det också på förslag som julklapp. Frågan där var mest vem som skulle ge det till vem, eftersom den matlagning som sker i mitt kök är till oss båda. Särbon verkar fortfarande ha gott om idéer om julklappar till mig, medan jag inte har en aning om vad jag ska köpa till honom. Någon som har några bra förslag? Det var tal om att han behövde ett nytt sängtäcke. Kan jag ge honom ett täcke i julklapp, eller är det för oromantiskt?

6 kommentarer:

  1. En sängvärmare, kanske...?

    SvaraRadera
  2. Aha, så du brukar krypa ner till hans fötter och värma dem då, alltså?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Gör inte alla kvinnor det? 😲

      Radera
  3. Nej då, inte alls, ett värmande täcke är alldeles utmärkt! Det värmer både kropp och själ:-) Kram från Sven Christer!!

    SvaraRadera