fredag 23 oktober 2020

Tidningar.

 Jag började följa tidningen Ölandsbladet på Facebook, eftersom jag kommer från Öland och fortfarande är nyfiken på vad som händer där. Lite irriterande var det att jag sällan kom längre än till rubrikerna, eftersom dom flesta artiklarna bara kunde läsas om man var prenumerant. Riktigt så intresserad var jag inte, så att jag brydde mig om att skaffa en ny tidningsprenumeration. Lite mer kött på benen gällande innehållet kunde jag få av kommentarerna under länkarna. Så var det fram till den dagen då en av dessa kommentarer upplyste om att det var samma inloggning till Ölandsbladet som till min egen morgontidning. Gota media äger tydligen alla dagstidningar i regionen, och det i sin tur innebär att man kan läsa dom andra också, om man prenumererar på en. Jag får väl vara tacksam att jag fick informationen till slut, även om det mest var tur. Det är långt ifrån första gången jag har känt att alla andra har koll på saker som jag har missat helt. På min favoritspelsida på nätet tror jag det dröjde flera år innan jag insåg var man kunde hitta olika frispel. Gratis är ju som bekant gott. Någonting annat jag gillade på Facebook nyligen var när mina vänner skulle beskriva mig med ett ord som började på samma bokstav som deras eget namn. En flicka som heter Ann skrev: ”Adorable eller på svenska ashärlig.” Jag älskade både översättningen av det engelska ordet, och att bli kallad för två så smickrande saker.

2 kommentarer:

  1. Jag instämmer i att du är förtjusande! Dessutom "cute", som kan översättas med både rar, trevlig och smart! Tycker Sven Christer!!

    SvaraRadera