tisdag 13 oktober 2020

Födelsedagar.

 Sedan pandemin kom till Nybro hade jag i princip bara besökt Kvantum och min frisersalong. Någon gång hade särbon och jag varit på Dollarstore, men butikerna i centrum hade jag inte sett insidan av på flera månader. Jag hade bara antecknat sånt jag behövde införskaffa från dom. Igår tog jag ett samlat grepp om den listan. Skulle jag ändå utsätta mig för smitta, kändes det bättre att göra det på flera ställen samtidigt, än att besöka någon butik varje dag. Jag var i radioaffären och köpte lampor som jag inte hade fått tag i någon annanstans och hos optikern och handlade rengöringsspray till glasögonen. Så besökte jag bokhandeln, och köpte limstift, färgpatron till datorn och en väggalmanacka. Den sistnämnda är jag helt beroende av för att hålla koll på stort och smått. Jag skriver in alla tider som ska passas där och släktens alla födelsedagar. Man ser ett halvår i taget, så jag har god översikt över dom närmaste månaderna. När jag kom hem med den skrev jag in födelsedagarna direkt, och gjorde exakt samma fel som med den förra almanackan för ett helt år sedan. En liten dam ur den yngsta generationen är född 170319. Precis som ifjol hann jag skriva hennes namn på den 17/3, innan jag insåg att det var fel. Hon fyller nämligen på samma dag som min ena bror, medan den sjuttonde var min Gudmors födelsedag. Det är uppenbart att jag blir helt förvirrad av barnen som är föda på tjugohundratalet. Därför skrev jag nu om hela min födelsedagslista i formatet 19/3 2017 istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar