torsdag 8 oktober 2020

Cykelstrul.

 När det gäller alla cykelstölder i Nybro, håller jag med dom som anser att folk borde lära sig skilja på ditt och mitt. Vi andra ska inte behöva anpassa oss och ta in våra cyklar i lägenheten eller villan. Ändå har jag till slut gett upp hoppet om att få ha cykeln ifred nere i källaren och förvarar den numera på balkongen. Det blir förstås lite bökigare att komma ut med den därifrån. Jag orkar inte ens försöka mer än en gång i veckan. Att veckohandla utan den blir onödigt tungt. Resten av dagarna har jag övergått till att promenera, men häromsistens blev det också tungt. När jag handlar på nätet från Apotea har jag sett till att få paketet till Circle K nu under pandemin. Där brukar det inte vara lika trångt vid utlämningsdisken som på Kvantum. Mina paket är sällan varken stora eller tunga, men när jag nu hämtade ett utan cykel var det förstås båda delarna. Jag får ändra utlämningsställe till Kvantum, om jag nu inte orkar dra ut cykeln mer än en gång i veckan. Det går åtminstone lite smidigare sedan jag insåg hur tokigt jag hade tänkt. Hissdörren på tredje våningen och den på entréplanet sitter i varsin ände av hissen. Själva hissen är så pass liten, att jag fick krypa under styret på cykeln för att komma åt att öppna dörren, när jag skulle ut därifrån. Till slut slog det mig att hissdörren i källaren däremot är på samma sida som den här uppe. Det underlättade en hel del att ta den vägen istället.

2 kommentarer:

  1. Man måste ju hålla med om, att "mitt eller ditt" tydligen är ett "svårbegripligt begrepp" för en del!! Paradiset kallas området, men kanske det klingar falskt för de som drabbas av stölder och skadegörelse! Tycker Sven Christer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte är det ett paradis alla gånger.

      Radera