fredag 30 oktober 2020

Tvättmaskinen.

 Min tvättmaskin, som jag har i badrummet, har hyfsat många år på nacken, och för några veckor sedan började den läcka. Jag såg aldrig vattnet som rann ut, men upptäckte det varje gång med foten. Den satte jag i den lilla pölen varje gång jag skulle hänga upp tvätten. Jag hade fått en blöt strumpa många gånger, innan jag till slut lärde mig att lägga en handduk där medan jag tvättade. Jag försökte kolla på baksidan om det var hål i någon slang, eller något annat synligt fel. Det enda jag hittade var en massa gegga i avloppsslangen. Lite märkligt kan jag tycka, eftersom det var sånt som jag trodde skulle fastna i silen. Jag gjorde hur som helst mitt bästa för att rensa slangen, fast jag anade att en så enkel åtgärd inte skulle hjälpa. Det fortsatte mycket riktigt att läcka vid ytterligare ett par tillfällen, men sedan slutade det plötsligt. Det vore väl skumt om någonting annat skulle ha lagat sig självt. Jag gissar på att vattnet sköljde bort det sista av det som tog emot, så att det till slut blev helt fri passage för avloppsvattnet. Sådär fruktansvärt mycket bryr jag mig faktiskt inte om varför det plötsligt slutade läcka från maskinen. Jag är bara tacksam att slippa ha vatten som rinner på badrumsgolvet.

2 kommentarer:

  1. När jag klagade på min tvättmaskin häromveckan, fick jag en ny. Jag hade samma modell som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du menar att du hyr din, så gör jag inte det. Maskinen är min egen, och garantin gick nog ut för tjugo år sedan eller så.

      Radera