tisdag 27 oktober 2020

Flexibel dator.

 Mannen i mitt liv har för länge sedan gett upp hoppet om att förstå sig på datorer. Han konstaterar bara att dom lever sitt eget liv, och jag kan inte göra annat än att hålla med. Internet har kopplat bort sig självt ett par gånger dom senaste veckorna. Andra gången hade jag insett att det bara var att starta om datorn, för att den skulle få kontakt igen. En lördag kom jag inte in på Facebook. Sidan var helt blank. När saker och ting ligger ute på nätet, testar jag alltid med att byta webbläsare. Märkligt nog såg sidan ut som vanligt i Google Chrome, så det var bara att använda den istället. Det enda problemet var att komma ihåg att byta till den läsaren, när jag skulle in där. Dagen därpå fungerade Facebook i Firefox också igen. Jag förstod varken varför det inte gjorde det ena dagen eller hur det kunde laga sig självt till nästa. I ett av mina spel hörs inga ljud i Firefox. Spelar jag i Chrome istället låter det som det ska. Det märkligaste fallet av att datorer lever sitt eget liv gällde annars mappen där jag har mina spel samlade. Dom läggs automatiskt i bokstavsordning, och jag skriver dom i samma ordning i dokumentet där jag noterar mina resultat. När ett spel plötsligt saknades, hittade jag det under flera andra. Tidigare hade V och W gått som samma bokstav. Plötsligt hade datorn sorterat om alla spel, så att dom som började på V låg före dom med W. Hur sjutton gick det till, och när hände det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar