söndag 18 oktober 2020

Renovering.

 Jag anar att jobbet som rubriksättare (om det ens finns en sån) mest går ut på att göra läsarna nyfikna. I dessa digitala tider vill man helt enkelt få dom att klicka på länken som den braskande rubriken tillhör. Alltså läste jag nyligen följande: ”NBAB renoverar 178 lägenheter - boende tvingas flytta”. Jag såg framför mig hur dom lyxrenoverade, så att ingen vanlig människa hade råd att bo kvar. När jag väl läste artikeln var det bara så att lägenhetsinnehavarna evakuerades under renoveringen. Medan man byter stammar och blåser ur hela husen, är det nog inte många som är ledsna för att dom erbjuds ett alternativt boende under tiden. Kortet nedan är taget i mitt kök, medan dom gjorde samma sak här för nästan trettio år sedan. Det var inte lätt att välja alla ytskikt på en gång, men självklart enklare för mig än för dom som var två som skulle komma överens. Härligt var det hur som helst att få allt som man ville ha det själv, och dessutom slippa gamla borrhål från tidigare hyresgäster. Hyran stiger förstås efter en totalrenovering, men hon som uttalade sig i artikeln tyckte att det var värt dom hundralapparna. Det mest förvånande i min värld var att den första etappen redan var klar och ett gäng hyresgäster återflyttade. Det märks att jag aldrig är i Kungshall, för det hade jag missat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar