torsdag 22 oktober 2020

Undantag.

 Jag hävdar gång på gång att jag för att vara på den säkra sidan enbart svarar i telefon på samtal från nummer jag känner igen. Det är naturligtvis en väldigt bra inställning, med tanke på hur många som verkar bli lurade via telefonen. Ändå händer det emellanåt att jag får för mig att jag nog borde svara, fast jag inte kan förklara riktigt varför. Senast var det en tjej som ville sälja någon typ av lottabonnemang. Jag brukar hålla såna så kort som möjligt, och säga att jag inte är intresserad någorlunda direkt. Nu störde hon mig mitt i ett spel, så den första minuten hade jag inte ens tid att lyssna på henne, mycket mindre att svara. När spelet var slut väntade jag tills hon drog efter andan nästa gång. Då meddelade jag mitt ointresse för erbjudandet, sa hej då och knäppte bort samtalet. Eftersom lotto är det enda jag har spelat i den vägen i modern tid, fick jag för mig att det var det spelet hon hade pratat om. Särbon hävdade att Svenska spel aldrig skulle göra så, och när jag kollade upp numret var det förstås från Bingolotto. Jag hörde henne prata om olika föreningar, och det är väl mest dom som sysslar med sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar