lördag 10 oktober 2020

Fynd.

 Mina händer vill inte alltid som jag vill. Jag är hyfsat skakis på vänsterhanden och extremt fumlig med båda två. Det mesta har glidit mig ur händerna vid något tillfälle, så jag håller hårt med båda händerna i sånt jag är rädd om. Uppenbarligen slappnade jag av för ett tag sedan, så min parfymflaska flög i golvet. Jag har redan tidigare i mitt liv slagit sönder en liknande flaska. Förutom att jag då blev av med allt innehåll, lyckades jag med bedriften att skära mig på skärvorna, innan jag hade städat upp dom. Den här gången var det bara pumpen på flaskan som gick sönder. Det var förstås illa nog, eftersom det blev snudd på omöjligt att få ut något mer ur flaskan, och den var mer än halvfull. Inte var jag helt säker på hur den hade sett ut innan jag tappade den. Jag låg på golvet och lyste med ficklampa under tvättmaskinen, utan att hitta den del som eventuellt hade flugit bort. Till slut gav jag upp, och tog bort resten av pumpen också. Nu fungerar flaskan som en gammaldags parfymflaska där man får dutta på fingret och stryka på parfymen där man vill ha den. Jag släpar inte fram min stora, tunga tvättmaskin och städar bakom den varje vecka. När jag till slut gjorde det hittade jag den saknade delen. Kvalitén på kortet är inte den bästa. Alla kan nog ändå konstatera att den hade landat exakt där jag varken kunde se den framifrån eller om jag böjde mig över tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar