fredag 11 december 2020

Aviseringar.

 Min mobiltelefon har kommit in en andra andning verkar det som. Det har varit dåligt med plingandet från dom appar jag vill ha aviseringar från. När det plingade till strax efter att jag hade betalat på Kvantum, var min första tanke vad någon kunde tänkas vilja. Så slog det mig att det måste vara kvittot, som jag får i Kivra. Tidigare har jag enbart fått en avisering på skärmen. Till och med SOS-appen plingar till emellanåt. Dom senaste gångerna det har gällt trafikolyckor har dom inträffat i samma korsning. Sist var det en korsning närmare centrum. Där finns trafikljus, så jag undrade lite hur man hade lyckats smälla där. Morgontidning rapporterade att det var ett rattfyllo som hade brakat tvärs över en refug och in i en annan bil. Han som blev påkörd höll kvar den berusade mannen på platsen tills polisen kom. I appen är fortfarande mitt största problem att jag ibland rör ihop platsen för händelsen med min egen position. När jag inser att jag är vid mitt eget hus och snurrar på kartan, förstår jag oftast att det inte beror på att någonting har hänt här. Lite intressant tyckte jag det var när jag fick meddelandet att en olycka befarades ha inträffat. Hade dom inte varit säkra, hade den knappast gått ut till alla i närområdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar