måndag 28 december 2020

Kalmarposten.

 Gratistidningen Kalmarposten har länge levererats lite hipp som happ. Jag har aldrig fått den förrän på torsdagen, vilket har känts i senaste laget med tanke på att utgivningsdagen är onsdagen. Nu händer det att även jag får den på rätt dag ibland. I höstas hoppade personen som delade ut den troligen över mitt hus helt och hållet. Jag gjorde det till en vana att varje vecka maila och reklamera den uteblivna tidningen. Jag klarade mig visserligen utan den och kunde i värsta fall läsa den på nätet. Däremot antar jag att dom lever på sina annonsörer och då är det väl på sin plats att dom delar ut så många tidningar som dom har lovat dessa. I julveckan kom ingen tidning på onsdagen, så jag utgick från att jag inte skulle få någon den veckan. Döm om min förvåning när den låg på dörrmattan på självaste julafton!
Att allting är relativt förstod jag när USA:s blivande president ville se ”det unga stjärnskottet” Pete Buttigieg som minister. Ynglingen är 38 år gammal. Jag har förstått att amerikanarna har en annan syn på ålder än vad vi i Sverige har. Jag har svårt att tänka mig att någon som närmar sig fyrtio skulle bli kallad för ungt stjärnskott här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar