söndag 13 december 2020

Prylar.

 Vissa prylar lär jag mig älska medan jag använder dom. En liten handdammsugare tyckte jag till exempel i det längsta inte var en speciellt användbar pryl. Till slut köpte jag en, eftersom det blåser in så mycket skräp på min balkong. På sommaren, när jag har matta där ute, är enda sättet att få upp det att dammsuga. Att dra ut den stora dammsugaren dit tyckte jag var bökigt, så till slut köpte jag en sån där liten. Den fungerade inget vidare på just balkongen, men desto bättre överallt annars. Numera använder jag den när jag har dragit in grus i hallen, när det ligger hårstrån på badrumsgolvet och till mängder av andra saker. Jag fattar verkligen inte hur jag klarade mig utan den i så många år. För tjugo år sedan kände jag samma sak för min första dator. Min bror hade visat mig deras, men jag tyckte mest att det kändes som ett jättelikt kollegieblock. Jag kunde lika gärna använda papper och penna. När jag till slut köpte en egen, hade jag lätt kunnat slänga ut den från balkongen, innan jag lärde mig att älska den. Med tiden har jag sedan flyttat in alla mina projekt och resten av mitt liv i den här burken. Jag fattar verkligen inte hur jag skulle kunna leva utan dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar