torsdag 17 december 2020

Ovälkommen tystnad.

 Dom flesta av mina ägodelar börjar bli till åren komna. Äldst är troligen tvättmaskinen. Varje gång jag ska tvätta drar jag en suck av lättnad när den verkligen går igång. Någonting jag inte alls hade tänkt mig skulle ge upp var däremot förstärkaren, som gör att jag får ut musiken från min laptop till högtalarna. Den var plötsligt helt tyst och död. Den är visserligen tretton år gammal, men av någon outgrundlig anledning var ändå min första tanke att lämna in den på lagning. Det var bara för att jag saknar bil som jag ringde radioaffären och kollade läget först. Det är ganska bökigt att släpa iväg sånt på cykeln. Hade jag dessutom tänkt fel på något sätt, hade jag känt mig onödigt dum om jag hade kommit in med förstärkaren i butiken. Nog hade jag tänkt fel alltid. Jag skulle få vänta över julhandeln och mellandagsrean till mitten av januari, innan dom hann titta på den över huvud taget. Så skulle det antagligen kosta en tusenlapp att laga den medan en ny kostade det dubbla. Min radiohandlare har inga stora lager, så jag fick vänta några dagar på förstärkaren han beställde hem åt mig. Under väntetiden fick jag spela musik från datorn i sovrummet. Den har jag åtminstone fristående högtalare till, även om dom inte är så stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar