onsdag 30 december 2020

Nyårsshopping.

 Gårdagens cykeltur till Kvantum blev en blöt historia. Jag höll på att lura mig själv att tro att regnet hade avtagit, så jag kunde ha vanliga jeans på mig. Fördelen med att ha cykeln på balkongen var att jag hörde hur det smattrade på taket där, när jag hämtade den. Det fick bli både regnbyxor och gummistövlar att stoppa ner dom i. Intressanta iakttagelser under själva shoppandet var till exempel att Cantadou hade ändrat utseendet på sina mjukostaskar. Jag har jättesvårt att hitta det jag behöver, när förpackningen inte ser ut som den brukar. På den jag skulle ha var texten dessutom på ett helt annat språk. Jag tyckte mig bland annat läsa mig till att den var parfymfri. Det gäller väl i och för sig all ost, men är knappast någonting man brukar upplysa om på asken. Som väl var hittade jag det svenska namnet också till slut, så jag vet att jag köpte rätt sort. I köttdisken såg jag enbart dansk fläskfilé. Det har hänt förr att den svenska bara har funnits i manuella charken alternativt inte alls, så jag frågade en i personalen. Av någon outgrundlig anledning låg den svenska varianten på en helt annan hylla än den danska. I min värld vore det enklare om dom fanns på samma ställe. Dagens behållning var mannen jag mötte på väg ut. Hans munskydd var försett med en stor röd mun och näsa. Bakom det anade jag ett bekant ansikte. Tio meter efter kom hans fru. Hon hade inget munskydd, och vägrade kännas vid maken i den utstyrseln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar