torsdag 24 december 2020

Norra vägen.

 SOS-appen i telefonen har efter lång och tålmodig väntan börjat ge ljud ifrån sig när den vill informera mig om en olycka i närheten. Hyfsat sent i måndags kväll plingade det alltså till i min telefon. Jag har stundtals problem med att se vilken plupp som markerar olycksplatsen och vilken som anger min position. Den här gången låg dom dessutom extremt nära varandra, eftersom två bilar hade kolliderat borta vid Gulf. Det ligger bara några hundra meter bort på samma väg som jag bor på. Problemet när man är så nyfiken som jag, är att man inte ser någonting åt det hållet, eftersom vägen går i en viadukt över järnvägen. Det grämde mig verkligen att jag inte ens kunde se dom blinkande ljusen från räddningsfordonen, fast jag bodde så nära. Ett par timmar senare var jag ute på balkongen för att blåsa ut ljuset i min lykta för natten. Då först slog det mig att särbon flera gånger har stått där ute och tagit kort likt det bifogade, där man ser både Gulf och ända bort till rondellen. Möjligen skymmer grönskan på sommaren, men den här årstiden är det definitivt ut på balkongen man ska gå om man vill se någonting söderut. Angående just måndagens olycka läste jag efteråt att det var en bil som hade blivit påkörd bakifrån. Hastighetsbegränsningarna efterlevs dåligt på dagtid och inte alls kvällar och nätter.

2 kommentarer:

  1. Instämmer helt och hållet! Det finns en hastighetsskylt på Norra vägen som visar 40 km/tim, och det går inte en på hundra bilar som håller den hastigheten!! Näst intill total respektlöshet för hastighetsbestämmelserna!

    SvaraRadera