lördag 19 december 2020

Bankavgifter.

 Jag har haft samma huvudbank i mer än fyrtio år, även om den har bytt namn några gånger under den tiden. Jag tycker att jag borde ha hyfsat bra koll på Nordea vid det här laget, men den senaste veckan har jag insett att man kan lära sig nya saker om den också. Anledningen till att jag efter lång tvekan valde just det kreditkort som jag har, var att det var avgiftsfritt för mig som förmånskund. Att använda Internetbanken till att betala räkningar och föra över pengar var jag däremot övertygad om var gratis. Jag hade inte ens koll på att det ingick i någonting som kallas vardagspaketet. Det är också avgiftsbelagt, men jag slipper den avgiften som förmånskund. Min tanke har hela tiden varit att skaffa ett gratis kort någon annanstans den dag jag inte längre kvalificerar mig till dom här förmånerna. Det har varit mot mina principer att betala för att använda mina egna pengar. Nu lutar det ändå åt att det kan vara värt dom kronorna att fortsätta med någonting som jag vet fungerar. Jag får se till att få dom dragna varje månad. Några tior en gång i månaden känns inte lika mycket som flera hundra ett par gånger om året, även om jag fattar att det är exakt lika mycket pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar