måndag 14 december 2020

Julklapp.

 Igår träffade vi min bror och hans fru för första gången på nästan ett år. När dom åkte hem härifrån efter nyårsfirandet ifjol, kunde väl ingen ana att det skulle dröja så länge innan vi sågs härnäst. I mars planerade vi att åka tillsammans på ett födelsedagsfirande i Jönköping, men när födelsedagsbarnet blev förkyld, drog jag och särbon oss ur. Det var knappast Corona hon hade, men efter det brakade det loss ordentligt på den fronten, och vi har inte träffat någon alls i år. Igår sågs vi för att byta julklappar. Det kunde kanske ha kvittat, när vi inte ska fira jul ihop, men jag hade ändå gjort fotokalendrar som jag brukar. Dom hinner väl bli inaktuella, innan vi kan träffas inomhus härnäst. Nu sågs vi bara utomhus en kort stund. Jag hade fått veta i förväg att jag och särbon skulle få en mindre julklapp att dela på. Det var nog årets underdrift, för vi fick en hel kasse med gott och blandat. Som alla kan se på kortet är den knappast liten. Att den var tung också kanske inte framgår lika tydligt. Den var från hela klanen, så min spontana reaktion var att skriva och tacka barnen direkt. Så slog det mig att man kanske inte borde tacka för en julklapp förrän efter jul. Å andra sidan kunde vi förstås inte låta bli att börja smaka på allt gott redan nu.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en massa gott i den kassen! Bl.a en av mina favoritkarameller, nämligen Brända Mandlar!! Jag tackar och bockar!!

    SvaraRadera