söndag 20 december 2020

Problemlösare.

 För några dagar sedan stod det bara och snurrade, när jag försökte logga in på Internetbanken. Jag hade sett flera med samma problem på Nordeas Facebooksida. Dom enda svar dom fick var att det inte fanns några kända problem. Man fick en rad tips på vad man kunde testa om man hade svårt att logga in. Jag tömde både cache och kakor och startade om datorn. Det fortsatte snurra ändå. Det märkliga var att appen i telefonen fungerade. Det skulle kunna tyda på att felet fanns i min dator, som någon i kundtjänst antydde. Jag hade nog ändå tänkt avvakta och hoppas att det skulle lösa sig, men särbon satte sig i telefonkö till kundtjänst en gång till, eftersom vi har samma bank. Den gången hade han turen att få tala med en flicka som anade vad som strulade. Eftersom vi var hemma hos mig tog jag över luren, satte mig vid min dator och lät henne vägleda mig i hur jag skulle lösa problemet. Många klick blev det, så nu har jag antecknat precis hur det gick till, ifall samma sak skulle hända igen. Tack vare det här strulet med webbsidan lärde jag mig att fixa ännu en grej i appen. Det finns sånt som jag helst vill se i datorn, men självklart är det allra smidigast om jag kan uträtta alla bankärenden i telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar