fredag 18 december 2020

Musiken är tillbaka.

 Killen i radioaffären hade lovat att messa när han fick hem min förstärkare. Min tanke i onsdags var att dra ner cykeln och köra runt förpackningsåtervinningen på vägen dit, ifall han hörde av sig. Jag kom iväg tidigare än vanligt, så typiskt nog hade han skrivit tio minuter efter att jag hade gått hemifrån. Hade jag kollat telefonen en extra gång vid återvinningsstationen, kunde jag ha vänt där och hämtat cykeln, men det gjorde jag aldrig. Efter min promenad var jag inte så sugen på att trixa ner den till markplanet. Jag mötte särbon, som hade sin cykel med sig. Första tanken var att låna den, men det där med stång kändes lite väl vågat när jag aldrig hade testat en herrcykel förut. Istället cyklade han ner till centrum och hämtade förstärkaren åt mig. När vi skulle installera den fick jag inte sladdarna till högtalarna att fastna. Jag ringde butiken i hopp om att det var jag som hade missförstått någonting, och så var det förstås. Som jag fattade det satt trådarna rakt in i hålen där man sedan skruvade fast dom på den gamla förstärkaren. På den här var det istället hål igenom skruvarna, som jag inte hade fått syn på. När jag lite senare inte fick liv i den över huvud taget, upptäckte jag själv felet hyfsat snabbt. Jag hade glömt att koppla in strömkabeln.

2 kommentarer:

  1. Allting löste sig till sist, och ljuv musik strömmade ut ur högtalarna :-) Kram!!

    SvaraRadera